Narrowcasting

Narrowcasting

Wat is narrowcasting?

Narrowcasting of Digital Signage wordt veelvuldig toegepast in diverse situaties. Er is de laatste jaren een wildgroei ontstaan aan producten en diensten op narrowcasting gebied. De diverse aanbieders concentreren zich op één softwareoplossing voor alle vormen van narrowcasting. Het gevolg voor u als (potentiele) gebruiker is, dat u bij verschillende partijen één softwareoplossing heeft terwijl het gebruik voor een ieder maatwerk is.

Narrowcasting voor de retail is net even anders dan voor het onderwijs.

Bent u actief in de retail, dan wilt u wellicht interactie met uw klanten. Interactieve narrowcasting is dan wenselijk. Ben u actief in het onderwijs dan is het tonen van roosterinformatie voldoende en is een koppeling met een roosterpakket wenselijk. Zo zijn er diverse narrowcasting oplossingen voor uw situatie beschikbaar bij 2.Orange.

Voor de (potentiële) gebruiker is de keuze alleen maar meer geworden, maar niet eenvoudiger.

2.Orange plaatst het gebruik van narrowcasting in perspectief met uw totale communicatie wensen. Het gebruik van narrowcasting dient afgestemd te zijn op uw communicatie wensen, locatie en publiek. Wat wilt u nu bereiken met narrowcasting en wat kan het toekomstige gebruik zijn? Hier geven wij u een uitleg van narrowcasting en de verschillende 2.Orange oplossingen. Onze adviseurs helpen u graag met de juiste keuze voor uw toepassing op hardware en software gebied. U kunt dan ook contact opnemen voor een afspraak om uw situatie en mogelijke oplossing te onderzoeken. 

Wij onderscheiden de volgende narrowcasting oplossingen:

 

Algemeen Narrowcasting: Tegenwoordig zien we steeds meer LED beeldschermen met informatieboodschappen (advertenties, mededelingen en actueel nieuws) op plaatsen verschijnen zoals openbaarvervoer, retail, koffie corner bij bedrijven maar ook in wachtruimtes bij tandartsen en ziekenhuizen. Deze openbare  informatieboodschappen, die voornamelijk bestaan uit commerciële boodschappen en mededelingen wordt narrowcasting genoemd. Narrowcasting is een vorm van adverteren waarbij de persoon buitenshuis of binnenshuis geconfronteerd wordt met reclameboodschappen. Er bestaan vele vormen van narrowcasting. Door de snelle technologische ontwikkelingen op het gebied van LED beeldschermen, vinden we heden ten dage steeds meer deze narrowcasting oplossingen. De term narrowcasting kent op internationaal niveau vele benamingen, enkele voorbeelden hiervan zijn: digital signage, dynamic signage,  electronic signage networks, digital in‐store merchandising, electronic display networks, flashdisplays, retail television, captive audience  networks, digital media networks, electronic billboards, electronic point of communication

Narrowcasting hardware

  • Schermen in de vorm van TV of Monitor 
  • Player intern in scherm of extern, System On Chip (SOC)
  • Bevestiging van scherm en player
  • Bekabeling

Narrowcasting software

  • Content management systeem passief
  • Content management systeem interacief
  • Content management systeem crossmedia

Wilt u advies over narrowcasting?

Narrowcasting kan een relatief eenvoudige beslissing zijn. Er zijn diverse oplossingen. Wij kijken verder, we willen dat u het maximale uit uw narrowcasting haalt en de voordelen voor uw situatie optimaal benut voor nu en de toekomst. Dat is dan ook de reden dat wij niet één maar meerdere oplossingen op narrowcasting gebied kunnen bieden.

Onze narrowcasting specialist laat u graag de mogelijkheden zien, u bent van harte welkom in ons experience center om de verschillende narrowcasting oplossingen te ervaren. 

Ik wil graag wat vragen hierover.